W październiku 2010 zostanie powołana do życia Fundacja PR w Budownictwie. Spotkania i szkolenia prowadzone we wrześniu sprawiły, że organizatorzy wraz z partnerami zaczęli zastanawiać się nad kondycją polskiego Public Relations w branży budowlanej.
Co się zmienia? Kto działa mniej lub bardziej sprawnie? – jak zasięgnąć takich informacji, bez konieczności czasochłonnych poszukiwań? Z tych pytań zrodził się pomysł powołania instytucji, która będzie gromadzić takie informacje i regularnie je publikować.
Celami statutowymi Fundacji PR w Budownictwie przede wszystkim będą:
- wprowadzenie znaku jakości potwierdzającego dobre prowadzenie działań promocyjno-komunikacyjnych przez przedsiębiorstwa związane z sektorem budowlanym. Znak ten będzie przyznawany tylko tym firmom, których priorytetem jest prowadzenie właściwych działań Public Relations zarówno pod względem etycznym, jak i merytorycznym;
- organizacja corocznej prestiżowej gali, podczas której nagradzane będą te przedsiębiorstwa, które w roku minionym przeprowadziły najskuteczniejsze kampanie Public Relations;
- kontynuacja szkoleń z serii Program Edukacyjny PR w Budownictwie – prowadzonych z myślą o dużych i średnich przedsiębiorstwach;
- stworzenie platformy e-learningowej dla małych, lokalnych przedsiębiorstw budowlano-usługowych, której celem będzie edukowanie przedsiębiorców o zasadach promocji swoich firm w Internecie;
- wspieranie otwartych inicjatyw na rzecz poprawy wizerunku polskiego budownictwa w oczach opinii publicznej.
Fundatorem i założycielem Fundacji PR w Budownictwie będzie Wiktor W. Kammer, CEO agencji Times Square Public Relations, absolwent Public Relations na Wydziale Zarządzania i Komunikacji Społecznej Uniwersytetu Jagiellońskiego. W 2009 roku Przewodniczący Małopolskiego Oddziału Polskiego Stowarzyszenia Public Relations, twórca NPRS, konsultant, wykładowca, prelegent (TVP o/Katowice, Akademia Ekonomiczna w Katowicach, Muzeum kinematografii w Łodzi i in.) product placement oraz NPRS, w latach 2001-2002 związany z TVP Kraków, współpracujący z TVN. Pomysłodawca Programu Edukacyjnego PR w Budownictwie.
Branża budowlana dostrzega potencjał płynący z wykorzystania technik public relations, coraz częściej mają świadomość, że to jak są postrzegani przez potencjalnych klientów, zależy także od ich działań wizerunkowych. Część firm podejmuje próby takich działań na własną rękę, metodą prób i błędów, niestety nie zawsze skutecznie. Dotyczy to zwłaszcza mniejszych firm, większe przedsiębiorstwa korzystają z usług agencji PR lub tworzą własne działy marketingu i PR.
Niemniej znaczna część branży boi się zmian. Przedsiębiorstwa nie chcą podejmować ryzyka, działać samodzielnie bez odpowiedniej wiedzy merytorycznej, niejednokrotnie nie stać ich także na zatrudnienie fachowca. To właśnie do nich Fundacja wyciągnęłaby pomocną dłoń.
Przeczytaj także: W całej Polsce rusza program szkoleń PR w Budownictwie