W 17 największych miastach Polski, m.in. w Krakowie, Warszawie, Poznaniu, Wrocławiu, w Łodzi, od 7 września do 25 listopada 2010 roku odbędą się szkolenia Programu Edukacyjnego PR w Budownictwie. Program skierowany jest do małych i średnich przedsiębiorstw branży budowlanej, właścicieli, pracowników działu marketingu oraz do ludzi, którzy na co dzień zajmują się sprzedażą, promocją wizerunku firmy wśród potencjalnych klientów.
Inauguracyjne wrześniowe szkolenie, połączone z konferencją prasową, odbędzie się w Małopolskim Centrum Edukacji Budowlanej w Krakowie. MCEB jest największym ośrodkiem szkoleniowym dedykowanym branży budowlanej.
Szkolenia podzielone są na sześć tematycznych modułów. Moduł główny A przygotowuje do samodzielnych kontaktów z mediami i uczy praktycznych możliwości kształtowania wizerunku firmy budowlanej. Po poznaniu teoretycznych informacji bazowych dotyczących działań public relations, uczestnicy szkolenia zdobywają praktyczne umiejętności umożliwiające kształtowanie wizerunku. Dowiadują się jak uzyskać zainteresowanie mediów i jak się z nimi kontaktować. Celem modułu A jest przygotowanie pracownika firmy do podjęcia samodzielnych działań w zakresie public relations w swojej firmie.
Oprócz szkolenia głównego, Program Edukacyjny PR w Budownictwie oferuje również szkolenia specjalistyczne pogłębiające wiedzę dotyczącą wystąpień publicznych, wystąpień przed kamerą i mikrofonem oraz sytuacji kryzysowych i planowania działań strategicznych.
– Początkowo planowaliśmy mniej szkoleń, ale zainteresowanie programem było tak wielkie, że chcąc dotrzeć do jak największej liczby zainteresowanych i pomóc im w zgłębieniu wiedzy na temat budowaniu wizerunku firmy, zwiększyliśmy liczbę szkoleń do 17, praktycznie obejmując nimi całą Polskę. – mówi Wiktor W. Kammer z Programu Edukacyjnego PR w Budownictwie.
Szkolenia pracowników powoli stają się standardem wśród firm usługowych. Mają one charakter zamknięty lub otwarty. Kształcenie pracowników z zakresu public relations miały do tej pory charakter ogólny, i kierowane był głównie do branż pokrewnych lub stricte biznesowych. Obecnie powstaje coraz więcej inicjatyw, które kierują swoją ofertę pod konkretne branże.
– Firmy branży budowlanej znacznie rzadziej niż inne, dostrzegają potencjał Internetu i narzędzi PR. A przecież każdemu przedsiębiorstwu potrzebna jest obecnie strona internetowa, która musi być dobrze widoczna. Potrzebne jest stałe informowanie i dystrybuowanie informacji dotyczących firmy do mediów. I przede wszystkim konieczne jest podejmowanie działań w postaci istnienia w miejscach, gdzie gromadzą się odbiorcy komunikatów tejże firmy – mówi dr Dariusz Tworzydło, Prezes Zarządu Polskiego Stowarzyszenia Public Relations.
Cykl seminariów został skonstruowany tak, by ułatwić branży budowlanej samodzielny kontakt z mediami oraz zapoznanie się z technikami public relations, które pomogą firmie budowanie swojego wizerunku.