Dobra strona szczecińskich nieruchomości, czyli Dobryadres.pl

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (7głosów, średnia: 4,86z 5)
Loading...

Ostatnie lata to czas sprzyjający rynkowi nieruchomości zarówno w Szczecinie, jak i w całej Polsce. Co prawda, Szczecin pod względem wielkości i popularności z pewnością jeszcze nie dorównuje czołówce polskich miast, takim jak Warszawa, Wrocław, Kraków.

Niemniej jednak obserwuje się jego stabilny rozwój, któremu sprzyjają miejskie inwestycje. Znaczący przewrót nastąpił również wewnątrz lokalnej struktury rynku nieruchomości. Wszystko za sprawą nowego portalu ogłoszeń nieruchomości www.DobryAdres.pl.

Strona stanowi odpowiedź środowiska pośredników na działania innych, czołowych portali, czyli podwyżki cen na stronach ogłoszeniowych, mających dotąd monopol na rynku. Szczecińskie biura zrzeszone w Zachodniopomorskim Stowarzyszeniu Pośredników Obrotu Nieruchomościami, największej organizacji skupiającej biura nieruchomości w województwie zachodniopomorskim, zainicjowały powstanie nowej platformy ogłoszeń, dostosowanej do lokalnych warunków.

Od początku swojej działalności portal cieszył się dużym zainteresowaniem. Do członkostwa w www.DobryAdres.pl przystąpiły biura nieruchomości należące do ZSPON, ale także zupełnie niezrzeszone, regionalne biura obrotu nieruchomościami. Lista partnerów, czyli biur dostarczających na stronę ogłoszenia jest wciąż otwarta. W lipcu tego roku liczba partnerskich biur nieruchomości oscylowała w granicach setki i dostarczała na stronę ponad 20 tys. ogłoszeń.

Obecnie portal stanowi największe miejsce ogłoszeń nieruchomości na całym Pomorzu Zachodnim. Wyraźnie zaznacza także swoją przewagę w stosunku do konkurencji w największych miastach tego regionu Szczecinie, Koszalinie i Stargardzie.

Portal umożliwia przeglądanie i zamieszczanie ofert sprzedaży i wynajmu nieruchomości. Na stronie można znaleźć ogłoszenia domów, działek, mieszkań, lokali oraz obiektów w podziale ze względu na rodzaj oferty oraz konkretne biuro nieruchomości.

Ogłoszenia można filtrować według poszczególnych kryteriów. Użytkownicy potrzebujący stałej informacji o nowych ofertach mogą zapisać się do Newslettera, po czym będą otrzymywać regularne wiadomości z ofertami z uwzględnieniem wcześniej zaznaczonej lokalizacji, rodzaju nieruchomości, a także transakcji. Ponadto użytkownicy poszukujący mieszkania mogą znaleźć przydatne informacje związane z tematem kupna i sprzedaży nieruchomości – wszystko w formie Poradnika, który tworzą doświadczeni Partnerzy inicjatywy.

Atutem portalu jest fakt, że tworzą go profesjonaliści, którzy znają rynek nieruchomości od podszewki, a potrzeby i problemy klientów nie są im obce. DobryAdres.pl jest owocem współpracy dla idei stworzenia portalu przyjaznego wszystkim – zarówno klientom, jak i biurom nieruchomości. Powstanie strony podkreśla także, że Pomorze Zachodnie wciąż się rozwija, nie boi się tworzyć własnych inicjatyw i stawia na budowanie atrakcyjnego wizerunku.

Zaletą województwa jest rozwinięta sieć transportu lądowego, dostęp do transportu morskiego, a także komunikacja lotnicza umożliwiająca swobodny przepływ ludzi pomiędzy Polską a zagranicą.

Wybierając mieszkanie swoich marzeń, ludzie koncentrują swoją uwagę nie tylko na cenie i powierzchni obiektu, ale w dużej mierze także na lokalizacji, a według tego kryterium Pomorze Zachodnie prezentuje się zachęcająco. Zielony klimat polubią zwłaszcza miłośnicy flory, gdyż jest jednym z najbardziej zielonych i najmniej zanieczyszczonych regionów Polski.

Korzyści dla biur nieruchomości

● obniżenie kosztów promocji,
● zwiększenie zasięgów,
● partnerstwo członkowskich biur nieruchomości.

Poprzez skumulowanie odbiorców w jednym miejscu, jakim jest portal, maleją koszty generowane na promocję. Dzięki wykorzystaniu ruchu na stronach ponad 100 biur nieruchomości oraz działań w wielu kanałach wzrastają zasięgi dotarcia komunikatów do odbiorców. Partnerstwo biur nieruchomości zwiększa perspektywę rozwoju na rynku i rozszerzenia działalności.

Koniecznie sprawdź  Nabór na nowe mieszkania TBS w centrum Szczecina

Planowane są także działania w mediach tradycyjnych – radiu, prasie i telewizji. Najbliższa kampania medialna ma rozpocząć się tuż po zakończeniu wakacji. Dotąd DobryAdres.pl był sponsorem prognozy pogody w lokalnych rozgłośniach radiowych: Radiu Szczecin, Polskim Radiu Koszalin i Radiu Stargard, a także wspierał lokalną inicjatywę „Szczecińskie Bulwary miejscem spotkań” organizowaną przez Polska Fundacja Przeciwdziałania Uzależnieniom – PFPU.

Promocja

Działania promocyjne DobryAdres.pl prowadzone są w sposób wielokanałowy z wykorzystaniem m. in. takich narzędzi jak Facebook, Instagram, YouTube, Google AdWords, a także Google Analytics.

Facebook i Instagram

Facebook jest niekwestionowanym liderem w kanałach mediów społecznościowych. Według danych publikowanych przez Gemius/PBI w lutym 2017 r. na Facebooku swoje konta posiada ponad 20 000 000 polskich użytkowników – wykorzystując jego możliwości portal chce dotrzeć do potencjalnych klientów firmy.

Działania z wykorzystaniem Facebooka i Instagrama prowadzone są na podstawie:

● fanpage’a DobryAdres.pl oraz profilu na Instagramie dobryadrespl – gdzie kreowany jest wizerunek portalu oraz bezpośredni kontakt z odbiorcami,
● spersonalizowanych grup ogłoszeń nieruchomości – stworzonych, aby docierać do klientów ze sprecyzowaną ofertą, wyłącznie w miastach, które ich interesują,
● marketingu szeptanego w grupach ogólnych – aby docierać z bezpośrednią informacją do potencjalnych klientów oraz budować markę w świadomości odbiorców.

W przeciągu niecałego tygodnia od uruchomienia, fanpage zdobył blisko 600 polubień, oraz pozytywne reakcje internautów na posty – w postaci polubień, komentarzy i udostępnień. Obecnie profil ma ponad 1100 odbiorców.

Powstałe grupy: Dobryadres.pl – nieruchomości Szczecin, Dobryadres.pl – nieruchomości Koszalin, Dobryadres.pl – nieruchomości Stargard, DobryAdres.pl – nieruchomości Kołobrzeg, DobryAdres.pl – nieruchomości okolice Szczecina – Przecław, Dobra, Mierzyn, Dobryadres.pl – ogłoszenia nieruchomości – pozwalają na trafne dotarcie wyłącznie do konkretnego grona odbiorców. Aktualnie reklama na Facebooku na zasadzie wymiany ruchu, dociera do odbiorców, którzy w ciągu ostatnich 3 miesięcy wykazywali zainteresowanie kupnem nieruchomości na wszystkich stronach partnerskich, ale nie były jeszcze na dobryadres.pl. W ten sposób możliwe jest pozycjonowanie marki portalu w świadomości potencjalnych klientów.

Google Analytics

Dzięki doświadczeniu w korzystaniu z narzędzia Google Analytics ruch na stronie podlega trafnym analizom. Na tej podstawie komunikaty marketingowe kierowane są do odpowiedniej grupy odbiorców. W pierwszym tygodniu funkcjonowania, portal odwiedziło ponad 10 000 unikalnych użytkowników. Pokaźny rekord odwiedzin padł po 2 tygodniach od startu i wyniósł jednorazowo ponad 3000 unikalnych użytkowników. Pierwszy miesiąc działalności portal zakończył z wynikiem odwiedzin ponad 35 tys. unikalnych użytkowników, którzy byli aktywni na stronie ponad 62 tys. razy.

Obecnie ruch na portalu kształtuje się w granicach od 1500 do 2000 unikalnych użytkowników, a wartości te wzrastają z miesiąca na miesiąc. Google Analytics pomaga monitorować źródła ruchu, a także mierzyć bardzo ważne, z punktu widzenia zaangażowania klienta, konwersje takie jak ilość wysłanych formularzy dotyczących zapytania o ofertę, czy odkrycie przypisanego do oferty telefonu kontaktowego do agenta obsługującego nieruchomość (numery telefonów na portalu są częściowo zakryte, a osoba zainteresowana uzyskaniem kontaktu musi kliknąć w pole z numerem, aby jej oczom ukazał jej się pełny numer. Taki zabieg pozwala dokładniej mierzyć zainteresowanie).

Koniecznie sprawdź  Budownictwo mieszkaniowe w minionym roku

Profil użytkownika

Badanie statystyk odwiedzin portalu pozwala na określenie przybliżonej sylwetki odbiorców:

● płeć użytkowników – w przypadku portalu 65,6% stanowią kobiety, 34,4% to mężczyźni;

● wiek odbiorców – jak wynika z analizy, najwięcej odbiorców DobryAdres.pl to osoby w wieku 25-34 lata;

● typ użytkownika – nowy lub powracający na stronę; ruch z portalu nie zanika – większość użytkowników powraca na portal;

W przeciągu ostatnich 4 miesięcy działalności portal odwiedziło ponad 100 tys. unikalnych użytkowników, generując przy tym ponad milion odsłon. Można twierdzić, że na portalu pojawiła się większość osób, zainteresowana kupnem bądź wynajmem nieruchomości z całego regionu. Ruch ten nie znika – powraca na portal dzięki remarketingowi. Osobom, które były zaangażowane na portalu, po jego opuszczeniu wyświetla się „reklama śledząca” z ostatnio przeglądanymi ofertami – wszystko to dzieje się automatycznie.

YouTube

Połączenie dźwięku i obrazu sprawia, że odbiór przekazu jest mocniejszy, właśnie dlatego obecnie wideo ma bardzo duże znaczenie w promocji. W swojej kampanii promocyjnej wideo DobryAdres.pl wykorzystał reklamę typu bumper ads, czyli rodzaj wideo trwający tylko 6 sekund. Twórcom zależało, aby dotrzeć z komunikatem do odbiorców, ale nie irytować ich przy tym zbyt długą treścią. Format zastosowanej reklamy ma największe zasięgi, a dzięki swojej elastyczności została pokazana prawie 100 000 odbiorców, którzy obejrzeli ją ponad 300 000 razy.

Google Adwords

Kampania AdWords nadzorowana jest przez Eksperta Google do spraw analityki internetowej. Linki sponsorowane charakteryzują się wyższymi wskaźnikami niż inne kanały marketingowe, gdyż są skierowane do konkretnego odbiorcy szukającego nieruchomości w wyszukiwarkach. W swoich działaniach portal wykorzystuje innowacyjne metody takie jak RLSA czy premarketing.

Niewątpliwie Dobryadres.pl trafił w niszę utrzymującej się od wielu lat struktury wewnętrznej rynku nieruchomości, gdzie największe portale sukcesywnie podnosiły kwoty za umieszczanie poszczególnych ogłoszeń wynajmu i sprzedaży nieruchomości. Przełom nastąpił w lutym 2018, kiedy stawki gwałtownie wzrosły. Część biur nieruchomości z całej Polski wycofała się z korzystania ze stron monopolistów, jednak na dłuższą metę decyzja ta nie pozwoliłaby im przetrwać. Szczecińskie biura nieruchomości, aby uniknąć wyboru pomiędzy zmniejszeniem zasięgów ogłoszeń, a płaceniem bardzo wysokich kwot za umieszczanie swoich ofert, zdecydowała się postawić na własne rozwiązanie tworząc regionalny portal sprzyjający utrzymaniu wysokich zasięgów ogłoszeń, a także będący przyjazny osobom poszukującym mieszkań, domów i lokali na sprzedaż lub wynajem.

Wnioskując po zainteresowaniu użytkowników oraz lokalnych biur obrotu nieruchomościami, pomysł okazał się strzałem w dziesiątkę – klienci kupują mieszkania w Szczecinie po atrakcyjnych, niższych o koszty ogłoszeniowe mieszkania, a biura cieszą się z rozwiązania problemu wysokich cen prezentowania swoich ofert.

O Redakcja 39 artykułów
Redakcja portalu TBS24.pl

Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.


*


Czy wiesz ile kosztuje euro? Nasz przelicznik walut Ci w tym pomoże.