Chęć zarabiania jeszcze więcej i ogromna konkurencja na rynku deweloperów, zmusza ich firmy do zintensyfikowania wysiłków w celu znalezienia osób chętnych na zakup mieszkania.
– Cena przede wszystkim – chciało by się rzec, ale oznajmiam, że nie tylko, ona jest tu najważniejsza…
Przy zakupie wymarzonego mieszkania, powinniśmy się kierować kilkoma określonymi względami, oczywiście pieniądze tutaj grają główną rolę, jednak czynniki poza cenowe również są ważne. To właśnie tymi czynnikami grają przede wszystkim twórcy kampanii reklamowych dla deweloperów mieszkaniowych.
Aby zyskać wymarzonych klientów na mieszkania ze swojej oferty, deweloperzy sięgają po bardzo urozmaicone formy promocji. Od zawsze najskuteczniej działa upust cenowy. Jednak starają się oni też poprzez inne aspekty, zdobyć klienta. Jakie? Zapraszam do materiału:
Triki deweloperów i dobra reklama
Deweloperzy od pewnego czasu dokładają do mieszkań swoich przyszłych klientów wycieczki a w skrajnych przypadkach nawet samochody. Z kolei większość z nich przygotowuje specjalne promocyjne oferty na targi mieszkaniowe. Dlaczego? Wychodzą oni z założenia, że na imprezach tego typu wybierają się osoby mocno zainteresowane kupnem mieszkania.
Często się zdarza, że deweloperzy mają już dostępne dla oglądających, mieszkania pokazowe. Oczywiście są one tylko podglądowe, pokazujące wyłącznie plusy mieszkania, skrzętnie ukrywając niedociągnięcia przy projektowaniu. Często także bywa, że mieszkanie pokazowe jest dopieszczone na glanc, a mieszkanie, które otrzymamy, wykonane jest z materiałów nieco gorszej jakości.
Jak wiemy, dobra reklama od zawsze była idealną dźwignią handlu. Nawet gdy jesteśmy pewni, że przy zakupie mieszkania większość z nas podejmuje decyzje samodzielnie, to i tak zawsze jesteśmy w jakimś stopniu kuszeni przez obietnice z reklamy.
Firmy deweloperskie nie od dziś inwestują ogromne pieniądze w kampanie reklamowe i to długo przed tym nim rozpocznie się budowa osiedla. W tym wypadku ich współpraca z agencjami marketingowymi to jeden z najważniejszych elementów całego procesu. A powód jest jeden, mianowicie od początku do końca, kampania musi być spójna, nie tylko wewnętrznie, lecz także z wizją osiedla i z miejscem, gdzie ono powstaje.
Reputacja dewelopera i inne czynniki
Jak donoszą badania prowadzone wśród deweloperów oraz ich klientów, przy zakupie mieszkania oprócz kluczowych ról, jakie odgrywają dwa czynniki: cena oraz lokalizacja, ważna jest także:
- reputacja dewelopera oraz różnorodność jego oferty – czyli jaką ma dostępność różnego typu mieszkań
- termin przekazania mieszkań do odbioru i promocje oferowane kupującym
- standard inwestycji i infrastruktura wokół samego budynku oraz opinie na temat wizerunku inwestycji
Kupując mieszkanie, szukamy go głównie w internecie i to tam właśnie przeniosła się reklama deweloperów, oczywiście wciąż pewną rolę odgrywają tradycyjne nośniki, plakaty czy ulotki, ale to w Internecie znajdziemy mieszkania „w super promocjach”.
VIP-y do promocji dla deweloperów
Bardzo często deweloperzy do promowania inwestycji posługują się znanymi „nazwiskami”, czyli tak zwanymi VIP-ami, które zamieszkały w ich realizacjach. Zawsze dla klienta, który zdecyduje się na zakup takowego mieszkania, będzie bardzo ważne, kto znajdzie się za jego ścianą. Dlatego nie dziwi fakt, że przedsiębiorcy Ci zabiegają o znane nazwiska dla swoich projektów.
Spacery 3D po mieszkaniu i osiedlu deweloperskim
Deweloperzy czy też przedsiębiorcy starają się przekonać do siebie za pośrednictwem super nowoczesnych stron internetowych i tak, wiem, że o Internecie trochę już wspomniałem wyżej, jednak tutaj chciałbym podkreślić nowoczesne strony. Mianowicie, coraz bardziej popularnym narzędziem do promocji mieszkań są – wirtualne spacery. Pozwalają one osobom na przyjrzenie się danemu obiektowi „od środka”, z różnych miejsc w budynku, jest nawet możliwość dokładnego obejrzenie mieszkania w formie wirtualnej.
Nietypowe pomysły deweloperów
Ciekawymi pomysłami deweloperów, mogą być akcje typu: oferta dnia lub tygodnia. W takiej sytuacji przeceniane są wybrane mieszkania a dzięki temu, klienci częściej mogą zaglądać na stronę internetową, interesując się inwestycją i czekając na właściwą okazję.
Na rynku, możemy się też natknąć na akcje typu: „zaproponuj swoją cenę mieszkania”. Jak to działa? Przyszły nabywca, proponuje swoją cenę, jeśli ta mieści się w polu negocjacyjnym dewelopera, ten jest bardziej skłonny do finalizacji transakcji, gdyż spełnione zostały jego oczekiwania cenowe.
Dodatkową zachętą cenową może być umożliwienie współpracy z architektem, to rozwiązanie również jest popularne w ostatnim czasie. Jakiekolwiek zmiany architektoniczne w realizacji projektu nie pociągają dodatkowych kosztów po stronie dewelopera, a bezpłatna możliwość dostosowania mieszkania do indywidualnych potrzeb jest na pewno pozytywnie postrzegana przez nabywcę.
Warto też pamiętać, że zanim zdecydujemy się na kupno mieszkania w jakiejś promocji, by sprawdzić, czy na pewno się to opłaca. Po prostu, czy nie jest to chwyt marketingowy stosowany przez dewelopera w celu wyprzedania mieszkań, które przez długi czas z niewiadomych dla nas względów (jeszcze), nie znalazły nabywców.
Architektoniczne udogodnienia
Deweloperzy mają doskonałą świadomość, że przy zakupie ich mieszkań, decydują takie czynniki jak: architektura, wysoka jakość wykończenia mieszkań, czy dbałość o funkcjonalne części wspólne i estetyka o detale architektoniczne budynku. Dzięki takim zabiegom często inwestycje są bardziej unikatowe i niepowtarzalne. Wielu z klientów często pyta też o dodatkowe udogodnienia. Deweloperzy, przeważnie zaliczają do nich garaże, tarasy czy też balkony i ogródki.
Inteligentne rozwiązania
Klient w dzisiejszych czasach oprócz standardowych oczekiwań związanych z mieszkaniem, pyta coraz częściej deweloperów o inteligentne rozwiązania. Czyli te, które zapewniają wygodę mieszkańcom, np. kontrola temperatury w każdym pomieszczeniu, która ma wpływ na późniejsze koszty eksploatacji mieszkania, sterowanie oświetleniem z smartfona, czy otwieraniem i zamykaniem okien w formie Smart.
Trik związany z rodziną
To ostatni trik, który chciałbym Wam przedstawić w tym materiale, związany jest z tematem, który został poruszony w 2009 roku. Otóż pomysł ten był kierowany, by unik niknąć kryzysu mieszkaniowego na ówczesne czasy. Jest on tak ciekawy, że musiałem o nim wspomnieć. Reklamowany jako – „Rodzina na swoim”, zrobił całkiem duże zamieszanie na naszym rynku mieszkaniowym.
Mianowicie, Real Estate Development w swojej reklamie umieścił taki tekst – „Wszystkie mieszkania w programie Rodzina na swoim”. Nie było żadnych dodatkowych haseł, kwot, ani wizualizacji.
Całość wykonana na czerwonym tle, a jedyna informacja dotyczy odbioru mieszkań we wrześniu. Tak, i to zadziałało, zainteresowanie mieszkaniami było niesamowite, sprzedano wszystkie mieszkania. Eksperci z dziedziny marketingu przekonują, że do reklamy odpowiednio dopasowane hasło wystarczy, by skusić do siebie klientów.
Pamiętając o tych wszystkich trikach, jakie stosują deweloperzy, nie dajmy nabić się w butelkę! dobrze przestudiujcie mieszkanie, które zamierzacie kupić!
Wybrane specjalnie dla Ciebie:
- TBS – jak się starać o mieszkanie
- Zamierzasz kupić mieszkanie deweloperskie? zobacz jakie SZTUCZKI stosują deweloperzy!
- MIESZKANIE PLUS – dla kogo, zasady programu, ile czynsz i gdzie!
- Jak pięknie i stylowo można urządzić własne mieszkanie
- Nowa formuła TBS-ów? tak ma wyglądać Mieszkanie+
- Pismo do dewelopera o odszkodowanie za opóźnienie WZÓR
- Wzór pisma o usunięcie usterki przez DEWELOPERA
- Wezwanie do zapłaty kary umownej WZÓR do wypełnienia
- Odstąpienie od umowy rezerwacyjnej mieszkania WZÓR