Opłaty za konserwację anteny i domofonu w TBS

This topic contains 0 odpowiedzi, has 1 głos, and was last updated by  Kocur 6 years, 6 months temu.

Viewing 1 post (of 1 total)
  • Autor
    Wpisy
  • #20467

    Kocur

    W opublikowanym w 2010 r. raporcie Najwyższa Izba Kontroli zkwestionowała jako niezgodne z prawem praktyki pobierania przez TBS oprócz czynszu (art. 28 ustawy o niektórych formach popierania budownictwa mieszkaniowego) oraz opłat niezależnych od wynajmującego (art. 9 ust. 5 w zw. z art. 2 ust. 1 pkt 8 ustawy o ochronie praw lokatorów) także opłat dodatkowych, np. za konserwację anteny, domofonu, za konserwację wodomierzy itp (wydatki te powinny być już pokryte w ramach uzyskiwanego przez TBS czynszu)
    Tu link do raportu:
    https://www.nik.gov.pl/plik/id,1584,vp,1770.pdf
    W 2011 Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów uznał za niedozwolone praktyki odcinania dostaw mediów do zadłużonych lokali i żądania opłat za ponowne ich załączenie:
    https://decyzje.uokik.gov.pl/bp/dec_prez.nsf
    Może warto sprawdzić, czy Państwa TBS zawsze postępuje w stosunkach z najemcami zgodnie z prawem. Informacje, jakie to są faktycznie prawa, znajdą Państwo w np. książce
    Ewy Bończak-Kucharczyk: Towarzystwa Budownictwa Społecznego w świetle obowiązujących przepisów, która jest dostępna w internecie: https://books.google.pl

    Jeżeli Państwa prawa zostały naruszone, mogą Państwo wystąpić do Sądu lub zgłosić sprawę np. do:
    – do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumenta https://www.uokik.gov.pl/delegatury_uokik.php
    – właściwego Miejskiego lub Powiatowego Rzecznika Praw Konsumenta
    – Najwyższej Izby Kontroli nik@nik.gov.pl

Viewing 1 post (of 1 total)

You must be logged in to reply to this topic.